Wednesday, February 1, 2012

Muffins cu banane si nuca de cocos

Pe vremea cand locuiam pe meleaguri mai insorite, mi/am cumparat o carte cu retete de muffins (doar 250 de pagini de retete), de la cele cu fructe, ciocolata, fructe seci, etc, la muffins sarate cu ceapa, bacon, ciuperci si tot asa.

m/am incumetat sa incerc reteta cu banane si nuca de cocos


pentru 12 muffins avem nevoie de:
250 gr faina
2 oua
75 gr unt
100 gr zahar brun
150 gr iaurt natural
2 lingurite praf de copt
1 lingurita bicarbonat de sodiu ( eu am pus in total doar o lingurita de praf de copt)

1/2 lingurita de scortisoara
50 gr nuca de cocos
2 banane coapte

si acum la treaba, ca nu se fac singure...

se incinge cuptorul la 190 grade, se pregatesc tava si hartiutele pentru muffins si ne ocupam de compozitie.
amestecam faina, praful de copt,bicarbonatul,scortisoara si nuca de cocos. ouale se bat cu zaharul, untul si iaurtul iar bananele se taie bucatele si se adauga in compozitie.
e timpul sa amestecam tot ce am pregatit pana acum si sa punem in formele de hartie.

ne ajutam de 2 linguri si punem compozitia in forme / pana la jumatate, caci vor creste si au nevoie de spatiu.

daca ar fi sa respect intocmai reteta, in acest moment ar trebui sa presar pe fiecare muffin, nuca de cocos(vezi foto din carte). eu nu am facut/o caci prefer sa ma distrez si sa le decorez.
asa ca le bag repejor la mijlocul cuptorului, pentru 20-25 de min (faceti proba cu scobitoarea, sau nu) si cam asta e tot.

le las cam 5 min in tava sa se raceasca si apoi le depozitez in recipiente ermetice sau le decorez si le devorez...am tot timpul ajutoare in preajma...

in acest moment e suficient sa le presarati cu zahar praf sau cacao si...POFTA BUNA
eu am preferat sa ma complic putin si le-am decorat cu ciocolata alba si neagra si apoi am presarat in contrast ciocolata rasa.

iata-le:

si pentru impresia artistica am adaugat floricele delicate din napolitana.


ne vedem la urmatoarea reteta

No comments:

Post a Comment